Kontakt oss

Statistikk for dette prospektet

Denne siden er vist
ganger
Salgsoppgave lastet ned
ganger
Loading...
Finn
Loading...
Smartannonser
Loading...
Smartannonsering
visninger
besøk

Statistikk for runde to

Smartannonser
Loading...
Smartannonsering
visninger
besøk
for kr 5 000 000,- for kr 5 000 000,-

Fasade

Terrassen

Terrassen

Kjøkken

Kjøkken

Stuen

Stuen

Stuen

Stuen

Trapperom

Entré

Kjellerstue

Innredet rom, kjeller

Bad

Detalj, bad

Soverom 1 av 3

Soverom 2 av 3

Soverom 3 av 3

Bad 2

Fasade

Stemning

Terrassen

Planskisse 1. etasje

Plansksisse 2. etasje

Planskisse kjeller

Vøyenenga

Ståvihagan 5 B

Vis på kart

Prisantydning

Kr 4 950 000,-

Vøyenenga: Tiltalende rekkehus. 3 soverom - kjellerstue - 2 bad. Usjenert terrasse og hage. Fritt utsyn.

Boligtype:
Rekkehus, Selveiet
Soverom:
3
Garasje:
Ja
Prisantydning:
Kr 4 950 000,-
Felleskostnader:
Kr 2 470,-
Fellesgjeld:
Kr 68 331,-
AREAL (P-ROM / BRA)
120 / 127 / m2
Beliggenhet

Områdebeskrivelse

Eiendommen ligger i et populært og barnevennlig område i kort avstand fra barnehager og skole, kaféer samt marka med tur- og rekreasjonsmuligheter sommer som vinter.

Fakta om boligen
Meglers prisvurdering

Kr 4 950 000,-

Fellesgjeld

Kr 68 331,-

Totalpris

Kr 5 018 331,-

Felleskostnader

Kr 2 470,-

Boligtype

Rekkehus

Eiertype

Selveiet

Byggeår

1952

Soverom

3

Garasje

Ja

Primærrom

120m2

Bruksareal

127m2

Tomt

187m2

KR-kode

101853

Energimerke
Energikarakter: G / Oppvarmingskarakter: 4
Eiendomsopplysninger

Eiendommen

Ståvihagan 5 B, 1339 Vøyenenga.

Gnr. 63, bnr. 236 i Bærum kommune.

Tomten

Eiet tomt på 187 kvm.

Tomten er opparbeidet og beplantet.

Gruset adkomst. Støpt betongtrapp med skifer. Stor ny terrasse med skillevegger ved stuen.

Parkering

Garasjeplass i rekke fra 2009.

Biloppstillingsplass i kort gange fra inngangspartiet.

Vei, vann og avløp

Eiendommen har adkomst via intern privat stikkvei med felles vedlikeholdsansvar for husiererlaget.

Eiendommen er tilknyttet kommunalt ledningsnett via private stikkledninger. Man er solidarisk ansvarlig for private stikkledninger til bygningene.

Arealer og innholdsbeskrivelse

Totalt bruttoareal: 133 kvm.

Totalt bruksareal: 127 kvm.

Totalt primærrom: 120 kvm. som fordeles på:

36 kvm. i kjeller: Kjellestue, bad/vaskerom, innredet rom.

45 kvm. i 1. etasje: Entré, gang, stue, kjøkken.

39 kvm. i 2. etasje: Gang, bad, 3 soverom.

Sekundærrom: 1 kvm. kott.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare. De oppgitte arealer er hentet fra rapport datert 08.05.2018, utført av Huskonsulenten AS.

Vinduer i kjeller tilfredsstiller verken rømnings- eller lyskrav.

Rommene i kjeller er dermed ikke godkjent for varig opphold.

Arealene er beregnet og rom er definert etter dagens faktiske bruk, uavhengig av hva som er godkjent av bygningsmyndighetene. Takstmannens definisjon "soverom" er ikke korrekt.

Bebyggelse

Bygningen er i henhold til rapport fra takstmann oppført med grunnmur i betong fra byggeår med malt utvendig murpuss. Ny drenering og platting på stuesiden i 2011. Støpte gulv i kjeller fra byggeår, unntatt i bad (fra 2017).

Vegger i bindingsverk i tre fra byggeår. Utvendig kledning er sist overflatebehandlet i 2015. Noe værslitasje og sprekker i enkelte bord, vindskier har råteskade (TG3 - må utbedres).

Vinduer med ramme og karmer i tre med isolerglass fra 1981, 1985 og 2005.

Nyere ytterdør i tre med isolerglass.

Saltakkonstruksjon i tre fra byggeår. Utvendig tekke er fra 1992 (også tak over entré og bod)

Rapport følger vedlagt i salgsoppgaven. Interessenter må sette seg inn i denne før bud inngis.

Standard

Pent kjøkken fra 2010. Innredning med over- og underskap. Nedfelt benkebeslag og koketopp. Integrert ovn, oppvaskmaskin og micro. Mekanisk avtrekk over koketopp.

Delikat nytt bad i kjeller (2017). Badet er innredet med vegghengt toalett, 2 servanter i innredning, speil med lys, dusj på vegg med to glassdører.

Bad i 2 etasjeer fra 2004. Innredning består av servant i seksjon, toalett samt dusj på vegg med glassdører.

Downlights.

Sikringsskap med automatsikringer.

Utebelysning.

Innvendige rullgardiner.

Markise (duken er eldre).

Kun integrerte hvitevarer på kjøkkenet følger boligen.

Oppvarming

Gulvvarme i begge bad, entré og kjellerstuen.

Panelovner.

Peisovn fra 2004 i stuen.

Dersom beboelsesrom ikke har vegg- eller fastmonterte varmekilder ved visning følger dette heller ikke med.

Ferdigattest

Eiendommen har vært brukt til boligformål siden 1952.

Megler har ved undersøkelse i kommunens arkiver funnet at mappen er mangelfull. Det foreligger ikke plantegninger eller situasjonskart, midlertidig brukstillatelse eller ferdigattest for eiendommen.

Dette gjelder også for innlemming av utebod i gang (søknadspliktig bruksendering)

Det gjøres oppmerksom på at kommunen nå ikke utsteder ferdigattest på tiltak omsøkt før 1998.

Kjøper overtar eiendommen slik den framstår på visning.

I følge Matrikkelen har eiendommen 1 bad og WC. Megler antar at bad i kjeller har vært et opprinnelig vaskerom som ikke er innmeldt som bad.

Tinglyste heftelser og rettigheter

Eiendommen overdras fri for pengeheftelser med unntak av:

1985/8431-2/100 18.03.1985. Erklæring/avtale, pliktig medlemskap i Huseierforening med videre.

Dette dokumentet forefinnes ikke og er slettet ifølge Kartverket. Det er stadig tinglyst en referanse.

1985/8433-1 18.03.1985. Erklæring/avtale.

Her er det tinglyst plikt til å være andelseier i Ståvihagen Huseierlag A/L og til å underrette seg lagets vedtekter. Videre gjøres det oppmerksom på at man har solidarisk ansvar for felles vann- og avløpsledninger. Man gir også andre rett til å vedlikeholde ledninger som går over egen tomt.

Kjøpers bank vil få pant etter ovennevnte heftelser og servitutter. Bestemmelsene følger eiendommen.

Eventuell adgang til utleie

Eiendommen har ikke separat utleieenhet. Det vil normalt være anledning til utleie av hele eiendommen eller enkeltrom så fremt utleiearealet er bygningsmessig godkjent for varig opphold og har forsvarlige radonnivåer.

Informasjon om brl./aksjelaget/sameiet

Med eiendommen følger pliktig medlemskap i Ståvihagan Samvirke SA.

Foretaket skal forestå drift av eiendommen/fellesareal gnr. 63 bnr. 50 i Bærum kommune og de fellesanlegg - deriblant lekeplasser, parkeringsplasser, veier og garasjer - som finnes på eiendommen.

Hver enkelt huseier har det fulle ansvaret for sin eiendom og garasje.

Alt nødvendig vedlikehold skal organiseres og betales av eier. Innkjørsel skal vedlikeholdes og ryddes for snø, slik at den alltid er farbar.

Hver to/firemannsbolig er i fellesskap ansvarlig for el-kabel fra inntaksskap ved vegg samt vann og kloakk fra hus og frem til stoppekran og stakekum.

Garasjen kan ikke leies ut uten godkjenning fra samvirket med mindre garasjen leies ut i forbindelse med utleie av boligen som garasjen tilhører. Garasjen kan ikke selges til andre enn samvirket eller den som kjøper boligen som garasjeretten tilhører.

Det er ikke tillatt å lade el-bil, bruke motorvarmer/cupévarmer, ha fryser eller andre gjenstander med konstant strømforbruk på fellesstrømanlegg i garasjene.

Eventuell dispensasjon må søkes og godkjennes av styret, men vil da blant annet kunne forutsette installasjon av eget strømopplegg med måler for garasjerettseiers regning.

Garasjer eller oppstillingsplasser ligger på Samvirkets eiendom. Det er ikke fremlagt dokument som knytter disse opp mot bestemte boiliger.

I den utstrekning medlemmene ikke beslutter å sette bort eventuelle oppgaver i forbindelse med driften til andre, er medlemmene i fellesskap forpliktet til å delta i dette arbeidet selv.

Forretningsførselen er i henhold til kontrakt utført av Asker og Bærum Boligbyggelag (ABBL).

Selskapets eiendom er forsikret i W.R. Berkley Insurance Nordic. Polisenummeret er 203011.1.

Innkalling til og protokoll fra årsmøtet, vedtekter med videre kan fås ved henvendelse til megler.

Regulering

Gjeldende reguleringsplan er 1949205, Søndre Ståv som ikrafttrådte 09.08.1950

Reguleringsfromål er konsentrert småhusbebyggelse. Utsnitt av plan er vedlagt. Tilhørende bestemmelser kan fås ved henvendelse til megler.

Gjeldende kommuneplan er KP 2015-2030 SOM Ikrafttredelse 17.06.2015

Bestemmelser http://webhotel2.gisline.no/GisLinePlanarkiv/0219/GIS-plandoc/RegBest/pdf/201301.pdf

Det arbeides med KP 2017-2030

Kommunen har en god kartløsning på sin hjemmeside. Megler er gjerne behjelpelig vedrørende bruken av siden dersom dette er interessant.

Overtagelse

Etter nærmere avtale.

Diverse

Selger er ansatt hos Krogsveens avdeling i Sandvika.

Økonomi

Eiendommens utgifter

Fellesutgiftene er kr 2.470,- pr. mnd. og inkluderer:

Grunnkostnad,1 759,-

Avdrag lån, 294,-

Renter og omkostninger lån, 325,-

Garasje, 92,-

I grunnkostnaden ligger Canal Digital kabel-TV og internett (grunnpakker), kommunale avgifter, felles forsikring, forretningsfører, gartner/strøing/snømåking (fellesarealer) med mer.

Felleskostnadene reduseres til 2.015,- fra 01.07. Dette følger til stor del av at kommunale avgifter vil bli belastet hver enkelt huseier.

Et oppsett fra kommunen ga 7.410,- i avgift for vann, avløp, feiing og renovasjon for eiendommen for 2017.

Dette er beregnet på et areal på 88 kvm. Kjøper anmodes om å kontrollere dette i samråd med øvrige når ordningen trer i kraft.

Fellesutgiftene justeres normalt en til to ganger årlig i forhold til faktiske utgifter.

Nåværende eier har et strømforbruk som tilsvarer 23.909 kWH pr. år.

Utgiftene er basert på nåværende eiers forbruk. Kjøper må selv tegne innboforsikring.

Omkostninger

I tillegg til kjøpesummen må kjøper betale:

Dokumentavgift til staten, 2,5 % av kjøpesummen og andel av fellesgjeld, samt

Tinglysingsgebyr for skjøte, 525,-.

Tinglysingsgebyr for kjøpers eventuelle panterettsdokumenter, 724,- pr. stk.

Eierskiftegebyr til forretningsfører, 5.650,-

Total kjøpesum inkl. fellesgjeld, avgifter og gebyrer ved kjøp til prisantydning er 5.150.688,-.

Av dette beløpet utgjør 68.331,- andel fellesgjeld som ikke skal innbetales, men følger boligen.

I tillegg kommer valgfri boligkjøperforsikring hos HELP Forsikring AS med 11.100,-

Betalingsbetingelser

Kjøpesum inkludert omkostninger, samt pantedokument tilknyttet eventuelt lån, skal være disponibelt hos megler 2 virkedager før overtagelsen.

Nabolagsprofil

Nabolagsprofil er dessverre ikke tilgjengelig for dette prospektet.

Øvrig informasjon

Avhendingsloven

Eiendommen selges "som den er" og overdras slik den fremstår ved visning. Selger fraskriver seg ansvar ut over det som følger av avhendingsloven §§ 3-7, 3-8 og 3-9.

Dette innebærer at det først er en mangel ved eiendommen dersom det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen som har virket inn på avtalen eller eiendommen er i vesentlig dårligere stand. Alle brukte boliger har feil, men de færreste har mangler etter avhendingsloven. Det er begrenset levetid på bygningsdeler og tekniske installasjoner, og byggeskikk og teknologi endrer seg stadig. Bruksslitasje og elde er normalt, og kjøper må ta i betraktning at eiendommen har vært benyttet siden byggeår. Domstolene praktiserer kravet til vesentlig dårligere stand strengt, noe som innebærer at en del avvik fra det som forventes, må aksepteres.

Interessenter må sette seg inn i salgsoppgaven, selgers egenerklæringsskjema og øvrige vedlagte dokumenter før bud inngis.

I tillegg oppfordres interessenter til å undersøke eiendommen nøye, gjerne med fagmann. Forhold som er eller burde være oppdaget på en visning, er normalt ikke en mangel. Tilsvarende behøver ikke åpenbare eller synlige feil å være beskrevet i salgsoppgaven.

Det forutsettes at hjemmel overføres til kjøper. Hvis kjøper ikke ønsker hjemmelsoverføring av eiendommen, må det tas forbehold om dette i budet.

Eierskifteforsikring

Selger har i forbindelse med salget tegnet Boligselgerforsikring hos Protector Forsikring ASA. Vedlagt salgsoppgaven følger selgers egenerklæringsskjema. Interessenter må sette seg inn i dokumentet før bud inngis.

Selgers Boligselgerforsikring dekker selgers ansvar etter avhendingsloven. Dersom kjøper oppdager forhold ved eiendommen som man mener utgjør en mangel ved eiendommen, vil Protector behandle reklamasjonen på vegne av selger.

Forsikringsvilkårene kan fås ved henvendelse til megler.

Boligkjøperforsikring

Det gjøres oppmerksom på at kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring. Dette er en rettshjelpforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene. Forsikringen har ingen egenandel. Boligkjøperforsikring tegnes senest på kontraktsmøtet. Det gjøres oppmerksom på at meglerforetaket mottar kostnadsgodtgjørelse for formidling av slik forsikring.

Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Budregler

Forbrukerinformasjon om budgivning er vedlagt denne salgsoppgaven og er også på vår hjemmeside www.krogsveen.no.

Alle bud og budforhøyelser må inngis skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt sammen med signatur fra budgiver. Ved inngivelse av bud via Krogsveens bud-app eller med elektronisk bud fra krogsveen.no oppfylles samtlige vilkår. Vi anbefaler derfor å bruke en av disse to løsningene ved inngivelse av det første budet. Er dere flere som byr sammen, anbefaler vi Krogsveens bud-app. Eventuelle forhøyelser eller endringer av budet kan bekreftes pr sms eller på e-post.

Vi oppfordrer alltid til å kontakte megler pr. telefon i tillegg da forsinkelser i sms og mail kan forekomme.

For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser må derfor skje i god tid før fristens utløp. Bud kan uansett ikke settes med kortere frist enn kl.12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.

Låneformidling

Megler formidler gjerne kontakt med rådgiver i Danske Bank dersom dette er ønskelig. Krogsveen mottar et honorar av Danske Bank for denne formidlingen.

Innhent komplett prospekt

Nettannonsen er kun et utdrag av salgsoppgaven. Alle som vurderer å legge inn bud, må sette seg inn i salgsoppgaven. Last ned fullstendig PDF eller kontakt megler.

Hvitvaskingsreglene

Kjøper og selger er forpliktet til å bidra til at megler kan gjennomføre tilfredsstillende kundekontroll og må derfor bl.a. fremlegge gyldig legitimasjon.

Personopplysningsloven

I henhold til personopplysningsloven gjør vi oppmerksom på at interessenter kan bli registrert for videre oppfølging.

Meglers vederlag

Meglers vederlag betales av selger og er avtalt til:

Fastpris, honorar, 25.000,-.

Grunnhonorar, 12.500,-

Oppgjørshonorar, 4.550,-

SmartAnnonsepakke, 13.900,-

Oppslag eiendomsregister, 1.250,-

Megler har i tillegg krav på dekning av utlegg.

Faktureringsgebyr, 250,- pr utlegg.

Dokumenter
Energiattest
 
Cato Furuberg
Eiendomsmegler
Les mer om megler

Lurer du på noe?