Norges mest fornøyde boligkunder - to år på rad

3. mai 2018 av Krogsveen
To år på rad har Krogsveen blitt kåret som vinner av Norsk Kundebarometer. Det er fordi vi setter kunden alltid først!
Forskningsprosjektet Norsk kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn tjue år undersøkt hvor tilfredse og lojale norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Krogsveen ble bransjens vinner i 2017 og 2018.
Det er utrolig inspirerende å se at hardt arbeid og et urokkelig kundefokus over mange år betaler seg i høy kundetilfredshet, sier Laugen. Dette gir oss inspirasjon til å jobbe videre for våre kunder. Vårt mål er å gjøre livet enklere for alle som vil flytte. Da må vi ha dyktige ansatte, forstå hva kundene trenger og ha gode systemer som støtter opp under dette målet. Kunden skal oppleve en sømløs og enkel kjøps- og salgsprosess hos oss. Her jobber vi på spreng for å utvikle tjenester som skaper en merverdi for dem vi er til for – nemlig boligkundene.

Sterkt kundefokus ligger i ryggmargen vår

Vi har jobbet systematisk med kundene i fokus gjennom en årrekke, og kåringene gir oss høy motivasjon til å fortsette dette viktige arbeidet. Vi skal levere trygge, enkle og verdifulle tjenester for våre kunder, og vi skal være boligkjøpernes inspirator og støttespiller som gjør at man finner frem til den riktige boligen. Dette vil gavne våre boligselgere som vil oppleve at vi kjenner boligsøkerne godt gjennom systematisk oppfølging, og dermed kan bidra med flere potensielle kjøpere som er villige til å by på boligen, sier Laugen. Som eneste aktør i bransjen har vi egne kjøpshjelpere satt i system. Vi tror på det å kunne bistå kjøperne i å gjøre trygge og veloverveide valg. Da må vi dele vår kompetanse. Vi er rådgiver i kjøps- og salgsprosessen - alle kunder skal føle seg trygge på at de får de beste rådene hos Krogsveen.
- Krogsveen gjør det også sterkt på Opinion sin måling av meglerforetakenes merkevarestyrke hvor selskapet scorer ekstra høyt på faktorer som inntrykk og at man skiller seg positivt ut blant konkurrentene, sier Laugen. For oss er det viktigere å være best på kvalitet og kundeopplevelser fremfor å være størst, legger han til.
Kåringene er et viktig bevis på at vi har lykkes med vårt systematiske fokus på å tilfredsstille kunders behov for dyktige meglere og skreddersydde løsninger
Leif J. Laugen, Adm.dir Krogsveen

Fornøyde kunder lønner seg

Forskning viser at høy kundetilfredshet er svært lønnsomt for bedriftene. Ifølge Silseth kan målrettet arbeid med å tilfredsstille kundene skape en vinn-vinn situasjon der kundene blir fornøyde samtidig som bedriften tjener mer.
- For oss i Krogsveen er kåringene en viktig anerkjennelse av vårt langsiktige arbeid med kundetilfredshet. Vi takker våre kunder for tilliten og vi takker alle våre ansatte som er kompromissløse når det kommer til å levere kvalitet og sette kunden i fokus.

Fakta om Norsk Kundebarometer

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
Redaksjonen har ansvaret for Magasinet i Krogsveen. Her produseres det innhold til alle som interesserer seg for bolig og boligmarkedet.

Kontakt oss gjerne om tips til innhold, tilbakemeldinger eller andre innspill: marked@krogsveen.no
0