Kontakt oss

Krogsveen har Norges mest fornøyde boligkunder - igjen

Publisert 3. mai 2018 kjøpe bolig selge bolig

Tusen takk for tilliten og takk til våre dyktige medarbeidere, stråler administrerende direktør Leif J. Laugen. For 2. året på rad blir Krogsveen kåret som vinner av Norsk Kundebarometer, det vil si at Krogsveen har de mest fornøyde kundene blant eiendomsmeglerne.

1080x540_blogg-NKB

Det er utrolig inspirerende å se at hardt arbeid og et urokkelig kundefokus over mange år betaler seg i så høy kundetilfredshet, sier Laugen. Dette gir oss inspirasjon til å jobbe videre for våre kunder. Vårt mål er å gjøre livet enklere for alle som vil flytte. Da må vi ha dyktige ansatte, forstå hva kundene trenger og ha gode systemer som støtter opp under dette målet. Kunden skal oppleve en sømløs og enkel kjøps- og salgsprosess hos oss. Her jobber vi på spreng for å utvikle tjenester som skaper en merverdi for dem vi er til for – nemlig boligkundene.   

Forskningsprosjektet Norsk kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn tjue år undersøkt hvor tilfredse og lojale norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra. Krogsveen ble bransjens vinner med 78,4 poeng og har med sine fire stjerner «svært fornøyde kunder».

«Årets kåring er et viktig bevis på at vi har lykkes med vårt systematiske fokus på å tilfredsstille kunders behov for dyktige meglere og skreddersydde løsninger» Leif J. Laugen Administrerende direktør i Krogsveen

Sterkt kundefokus ligger i ryggmargen vår

Vi har jobbet systematisk med kundene i fokus gjennom en årrekke, og denne kåringen gir oss høy motivasjon til å fortsette dette viktige arbeidet. Vi skal levere trygge, enkle og verdifulle tjenester for våre kunder, og vi skal være boligkjøpernes inspirator og støttespiller som gjør at man finner frem til den riktige boligen. Dette vil gavne våre boligselgere som vil oppleve at vi kjenner boligsøkerne godt gjennom systematisk oppfølging, og dermed kan bidra med flere potensielle kjøpere som er villige til å by på boligen, sier Laugen. Som eneste aktør i bransjen har vi egne kjøpshjelpere satt i system. Vi tror på det å kunne bistå kjøperne i å gjøre trygge og veloverveide valg. Da må vi dele vår kompetanse. Vi er rådgiver i kjøps- og salgsprosessen - alle kunder skal føle seg trygge på at de får de beste rådene hos Krogsveen.
- Krogsveen gjør det også sterkt på Opinion sin måling av meglerforetakenes merkevarestyrke hvor selskapet scorer ekstra høyt på faktorer som inntrykk og at man skiller seg positivt ut blant konkurrentene, sier Laugen. For oss er det viktigere å være best på kvalitet og kundeopplevelser fremfor å være størst, legger han til.

Mer enn 6400 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har over 160 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer fått sin dom i årets undersøkelse.

«Vinnerbedriftene er kontinuerlig opptatt av å forbedre seg, og kjennetegnes av kundefokus i et langsiktig perspektiv» Pål Rasmus Silseth Prosjektleder Norsk Kundebarometer, Handelshøyskolen BI

Fornøyde kunder lønner seg

Forskning viser at høy kundetilfredshet er svært lønnsomt for bedriftene. Ifølge Silseth kan målrettet arbeid med å tilfredsstille kundene skape en vinn-vinn situasjon der kundene blir fornøyde samtidig som bedriften tjener mer.

- For oss i Krogsveen er årets kåring en viktig anerkjennelse av vårt langsiktige arbeid med kundetilfredshet. Vi takker våre kunder for tilliten og vi takker alle våre ansatte som er kompromissløse når det kommer til å levere kvalitet og sette kunden i fokus, avslutter en tilfreds Laugen.

Les mer om resultatene her.

Fakta om Norsk Kundebarometer 2018

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 6446 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 16317 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter tilsammen 160 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. Datainnsamlingsperioden var fra januar til april 2018.

NKB_2018

* Av fire av de største eiendomsmeglerkjedene som er målt av Norsk Kundebarometer. Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI, se kundebarometer.com.

Foto:istock

Relaterte boligtips

Totalt 118 relaterte blogginnlegg

Viktige flyttetips

Det lønner seg å være godt forberedt når du skal flytte. Begynn derfor planleggingen i god tid. Skal du...

Skift bolig mens du kan

Vi lever stadig lengre i dette landet og dagens eldre ønsker å leve et aktivt liv. Mange er tidlig ute med å...