Vurderer du å flytte? Da bør du se Krogsveens nye profilfilm på TV
5. juli 2021 av Krogsveen
Det formelig bugner av rosende ord etter intern premierevisning av Krogsveens nye profilfilm som skal vises på TV2-kanalene i første halvdel av juli. – Genialt, sier en nærmest rørt Krogsveen-gründer Gunnar Krogsveen.
Nylig var Krogsveen-gründeren gjest i Krogsveens Sommer-spesial, som ble digitalsendt til alle ansatte i selskapet. Programmet ble trygt ledet av administrerende direktør i Krogsveen, Stian Kløfta, og her fikk de ansatte for første gang se den empatiske kvalitetsfilmen som nå skal vises på TV kanalene fra 2. juli.
Å bry seg = Krogsveens DNA
- For en megler skal et boligsalg handle om mye mer enn bare å få solgt boligen til høyest mulig pris. Bytte av bolig handler om mennesker. Det å bry seg om mennesker som skal bytte bolig, slik denne filmen viser. Dette har ligget i Krogsveens DNA siden oppstarten i 1975, fastslår Gunnar Krogsveen med fast og bestemt stemme.
I Sommer-spesial ble det premierevisning på tre nye Krogsveen-filmer som alle gjorde et dypt inntrykk, og som får yrkesstoltheten frem hos ansatte i selskapet.
I Sommer-spesial ble det premierevisning på tre nye Krogsveen-filmer som alle gjorde et dypt inntrykk, og som får yrkesstoltheten frem hos ansatte i selskapet.
På TV-kanalene fra 2. juli
Filmene om tilleggstjenestene Krogsveen Pluss og Boligsøkerregisteret skal brukes i markedsføring på sosiale medier og Krogsveens landingssider. Hovedfilmen, profilfilmen, skal vises på TV i perioden 2.-18. juli, blant annet under kvartfinalene og semifinalene av Fotball-EM, Tour de France-sendingene, nyhetene og feelgood-programmet en kveld hos Kloppen m.fl.
- Genialt
- Filmene fanger mennesker og kunder i den typiske situasjonen det er å flytte. Dette er helt genialt. Dere har vært flinke, og etter å ha sett dette, bør ikke folk være i tvil om hvilke meglerselskap de skal velge – både hva gjelde salg av bolig og hvor man bør jobbe, fastslår Gunnar Krogsveen.
Han mener profilfilmen treffer midt i «likemuskelen».
- Den er myk og spiller på følelser, og den gikk rett inn i det å bry seg om andre mennesker. Jeg fikk rett og slett en tåre i øyekroken, sier Gunnar Krogsveen.
Han mener profilfilmen treffer midt i «likemuskelen».
- Den er myk og spiller på følelser, og den gikk rett inn i det å bry seg om andre mennesker. Jeg fikk rett og slett en tåre i øyekroken, sier Gunnar Krogsveen.
Kvalitetsbevisst samarbeid
Filmene er laget av Schjærven Reklamebyrå, noe som er ensbetydende med kvalitet.
- Da vi startet dette prosjektet, ønsket vi å søke samarbeid med et kvalitetsbevisst selskap. Noen vi kunne identifisere oss med. Og Schjærven forstod oss - for hvem vi er og hva vi står for. Schjærven er best i sin bransje og opptatt av kvalitet – i likhet med Krogsveen, sier Liv Hauknes Enoksen, markedssjef i Krogsveen.
- Da vi startet dette prosjektet, ønsket vi å søke samarbeid med et kvalitetsbevisst selskap. Noen vi kunne identifisere oss med. Og Schjærven forstod oss - for hvem vi er og hva vi står for. Schjærven er best i sin bransje og opptatt av kvalitet – i likhet med Krogsveen, sier Liv Hauknes Enoksen, markedssjef i Krogsveen.
Viser nerven i selskapet
Cathrine Wæraas Temmerud er direktør for Marked, fag- og kompetanseutvikling i Krogsveen. Sammen med Liv Hauknes Enoksen og grafisk markedsansvarlig, Annett Aabel, har hun deltatt nært i prosessen.
- Vi har et inderlig ønske om å vise Krogsveens sanne DNA som meglerselskap, nemlig at vi både er empatiske og resultatorienterte på kundens vegne. Med disse flotte filmene får vi vist nerven i selskapet, og håper at mange får lyst til å bruke vår ekspertise når de skal kjøpe eller selge bolig i tiden som kommer, sier Cathrine Wæraas Temmerud. Vi samler på dyktige meglere med samme grunnverdier, så hvis noen meglere i bransjen føler seg «hjemme» i filmen, så vet de hva vi er opptatt av og er velkommen til å ta kontakt.
- Vi har et inderlig ønske om å vise Krogsveens sanne DNA som meglerselskap, nemlig at vi både er empatiske og resultatorienterte på kundens vegne. Med disse flotte filmene får vi vist nerven i selskapet, og håper at mange får lyst til å bruke vår ekspertise når de skal kjøpe eller selge bolig i tiden som kommer, sier Cathrine Wæraas Temmerud. Vi samler på dyktige meglere med samme grunnverdier, så hvis noen meglere i bransjen føler seg «hjemme» i filmen, så vet de hva vi er opptatt av og er velkommen til å ta kontakt.
Ville vise hva som bor i selskapet
Kreatørene Øivind Eide og Espen Skrolsvik hos Schjærven Reklamebyrå er meget fornøyd med resultatet. Briefen fra Krogsveen var tydelig og god. Her forklarer de hva formålet med reklamefilmene er.
- Når vi kjøper en ny bolig, går vi over i en ny livsfase. Derfor ønsker vi å vise at Krogsveen er et selskap som forstår deg, og er her for deg, sier Øivind Eide.
- Vår jobb var å se Krogsveen fra utsiden. Skape en nerve og vise folk i Norge hva som virkelig bor i dette selskapet. Vi forstod raskt at Krogsveen er et varmt og godt selskap, der samspillet mellom ansatte og kunder er kjempeviktig. Det er det ingen tvil om, supplerer Espen Skrolsvik.
- Når vi kjøper en ny bolig, går vi over i en ny livsfase. Derfor ønsker vi å vise at Krogsveen er et selskap som forstår deg, og er her for deg, sier Øivind Eide.
- Vår jobb var å se Krogsveen fra utsiden. Skape en nerve og vise folk i Norge hva som virkelig bor i dette selskapet. Vi forstod raskt at Krogsveen er et varmt og godt selskap, der samspillet mellom ansatte og kunder er kjempeviktig. Det er det ingen tvil om, supplerer Espen Skrolsvik.
Krogsveens tydelige standpunkt
Konsulent Ane Henny Holter hos Schjærven i er begeistret over både prosjektet og resultatet.
- I en boligreise er det alltid en balansegang mellom det å snakke til hodet og lommeboken på den ene siden, og hjertet og følelsene på den andre siden. Krogsveen tar et tydelig standpunkt her. Selskapet ønsker med dette konseptet å vise sin lidenskap til faget – et fag som består av mange utfordringer. Men med denne miksen i kommunikasjon, vil dette bli veldig bra, roser hun.
- I en boligreise er det alltid en balansegang mellom det å snakke til hodet og lommeboken på den ene siden, og hjertet og følelsene på den andre siden. Krogsveen tar et tydelig standpunkt her. Selskapet ønsker med dette konseptet å vise sin lidenskap til faget – et fag som består av mange utfordringer. Men med denne miksen i kommunikasjon, vil dette bli veldig bra, roser hun.
Rekruttering
Cathrine Wæraas Temmerud ser filmenes potensial også i rekrutteringsøyemed. Filmene viser Krogsveens solide verdier, og hva slags unik verktøykasse en fersk eller nyansatt megler får når arbeidsplassen heter Krogsveen.
- Krogsveen er som en stor familie. Her tar vi vare på hverandre, og kan tilby våre meglere den aller beste opplæring, konsept og verktøykasse, og dermed det aller beste utgangspunktet for å gjøre en god meglerjobb. Filmene om Boligsøkerregisteret og tilleggstjenestene Krogsveen Pluss beskriver på en utmerket måte hva vi står for og hva vi tilbyr kunden for å gjøre livet deres litt enklere når de skal flytte, sier Cathrine Wæraas Temmerud.
- Krogsveen er som en stor familie. Her tar vi vare på hverandre, og kan tilby våre meglere den aller beste opplæring, konsept og verktøykasse, og dermed det aller beste utgangspunktet for å gjøre en god meglerjobb. Filmene om Boligsøkerregisteret og tilleggstjenestene Krogsveen Pluss beskriver på en utmerket måte hva vi står for og hva vi tilbyr kunden for å gjøre livet deres litt enklere når de skal flytte, sier Cathrine Wæraas Temmerud.
Disse har medvirket til konseptet:
Kreatører: Øivind Eide og Espen Skrolsvik, Schjærven
Konsulent: Ane Henny Holter, Schjærven
Byråprodusent: Bruno Kvae
Regi Motion Blur: Emilie Beck
Produsent Motion Blur: Nina Lorentzen/Erik Skram Dyblie
Ansvarlige hos Krogsveen: MarkedssjefLiv Hauknes Enoksen, markedsansvarlig grafisk Annett Aabel og direktør for Marked, Fag- og kompetanseutvikling Cathrine W. Temmerud
Den første filmen slippes på TV 2-kanalene fredag 2. juli kl. 21.47
Foto: Schjærven Reklamebyrå, Pudder Agency/Tommy Andresen
Redaksjonen har ansvaret for Magasinet i Krogsveen. Her produseres det innhold til alle som interesserer seg for bolig og boligmarkedet.
Kontakt oss gjerne om tips til innhold, tilbakemeldinger eller andre innspill: marked@krogsveen.no
Kontakt oss gjerne om tips til innhold, tilbakemeldinger eller andre innspill: marked@krogsveen.no
0